En kjolepasjonerts bekjennelser

Som med så mange andre pasjoner startet det med en viss avstandsinteresse og utviklet seg via noen forsiktige, nysgjerrige møter hvor jeg dels var tiltrukket og dels litt skremt. Å, så morsomt og kult, men dette var da virkelig ikke min stil – eller var det? Jeg var jo buksejente. Kjoler passet ikke og jeg brukte ikke så spesielle klær. Så en dag var det tid for litt flørting i prøverommet og da sa det bare pang! Kjolen smøg seg forførende rundt kroppen min og satt som et skudd! Jeg ramlet pladask og kom sjelvende ut av prøverommet med blussende kinn og bustete hår! Det ble en grå ullkjole som fulgte meg i mange år, fikk et glass rødvin over seg, måtte vaskes både en og tre ganger, ble litt mindre og lever nå et lykkelig liv hos min niese!

Grønn kjole

Min kjole nr 2 – grønn med sykkelpike på lommen

Etter den grå ble det en knallgrønn ermløs og et sort og hvit skjørt som fortsatt er trofaste følgesvenner! Og så ble det ruter, prikker, striper og farger og mønstre jeg i min villeste fantasi ikke hadde trodd jeg skulle gå i! Rød kjole? – nei det har jeg ikke gått i siden jeg var barn, men vips så måtte jeg ha en rød også! Ruter likte jeg ikke, men oj så kult det var i tulip&tatamos versjon! Nå har jeg passert de fleste kjoletabuer og har for lengst kommet ut av skapet! Skapet har derimot fått både en og to extensions! Jeg har hatt søvnløse netter over kjoler jeg ikke har kjøpt, og som jeg har fantasert over at andre har tatt med seg hjem. Jeg har desperat stått og klort på døra når butikken har åpnet for å gjense min siste ukjøpte flamme! Etter mange år har forelskelsen gått over i en mer moden kjærlighet og jeg lover stadig meg selv måtehold. – Men det skal ikke mer til enn en ny og spennede stoffkombinasjon før hjertet dunker og det kribler nedover kjoleryggen ….

2 responses

  1. Som jeg skulle sagt det selv……….:) Men også med et litt skjelvende hjerte etter en pladask forelskelse som er med hjem, «mon tro hva de sier hjemme nå da?:)»

Legg igjen en kommentar

