Et stort smil

Smilekjole

hundeansikt

Den smilende hunden Lalla

Jeg er så heldig å få låne den herlige, elsklige hunden Lalla innimellom. Mitt første møte med Lalla var på Fod gården (Foreningen for omplassering av dyr). Innimellom, tar jeg meg en tur dit for å komme meg ut i skogen og samtidig gå tur med en hund som trenger litt ekstra omtanke. Hunder har alltid vært en stor del av livet mitt, jeg vokste opp med hunder og har hatt to herlige blandingshunder selv. Når Fia, min siste hund, vandret, ble hundene på Fod gården en kjærkommen måte å fortsette hundekontakten på. I flere år var min faste følgesvenn der ute en sær, gammel dame med navnet Smiley. Hun var fast inventar på gården og selv ga hun tydelig uttrykk for at det var der hun ville være! Noen få forsøk på omplassering var ikke særlig vellykket. Vi var en liten krets av «Smileys venner» som Smiley godtok, og lykkelig var jeg som fikk være en av dem. På lile juleaften i år vandret Smiley til de evige jaktmarker, mett av dage. Jeg stod igjen uten hund og turkamerat.

Etter en liten «sørgeperiode» dro jeg ut på gården en dag for å finne en hyggelig hund å gå tur med  og traff Lalla som møtte meg med et stort smil! Ja, jeg tuller ikke! Hun smilte stort med alle tennene sine og logrende hale. Vi ruslet noen turer sammen, men det gikk ikke mange ukene før Lalla fikk et nytt hjem hos en hyggelig familie. Jeg passet på å gi dem mobilnummeret mitt med stående tilbud om å passe Lalla og det gjør jeg innimellom.

Inspirasjonen etter denne helgen med Lalla ble selvfølgelig å designe en kjole med et stort smil…

Legg igjen en kommentar

