Inspirasjon i København

Siden 2004, har jeg pendlet mellom Oslo og København, hvor jeg har et lite «kryp-inn».  I København får jeg ryddet plass til virkelig å gå i dybden og å jobbe med idéer. Og nesten rett utenfor døren min er en av mine store inspirasjonskilder, den lille bruktbutikken Retrograd. Der blir jeg tatt imot med et stort smil av Signe hver gang jeg kommer innom. I tillegg til butikken har hun et lite atelier i rommet ved siden av, hvor hun jobber med sin kunst.

Bruktbutikk, Retrograd

Retrograd ligger på Islands Brygge, i Gunløgsgade 7 og er åpen tirsdag- fredag 12-19 og lørdag 12-17.

Denne herlige lille butikken er virkelig verdt et besøk og er det noe du lurer på, så kan du ta kontakt med Signe på mail: jais@brygge.dk

Stengodsboller

Herlige farger og mønstre på boller

Hylle med kopper og kar

Mange fristelser i hyllene på «Retrograd»

Jeg lar meg ofte inspirere av fargevalg og mønstre på gamle ting, men også stemningen disse tingene setter meg i.

Gammelt brett og Line

Her er jeg og et av mine funn på Retrograd

Blomster på brett

Lindegrønt brett med blomster

Fargerike boller

Skulle gjerne hatt en kjole i disse fargene!

Hjerte på krukke

Et fint sted for te-posene

Legg igjen en kommentar

