I sneglefart

De store brune sneglene har innvadert min fars hage.

Jeg elsker å grave i jorda og ser på hagearbeid som rekreasjon og tilbringer derfor mange timer i min fars hage på våren og sommeren. Nå har også jeg tatt opp kampen mot Iberia sneglene. Til tross for at jeg er en dyreelskende person og er fasinert av alle slags kryp og innsekter , så innser jeg at disse sneglene ikke hører hjemme i vår fauna og tenker at jeg får gjøre min skjerv. Det er ikke den morsomste jobben jeg gjør i hagen.

Men ekstra hyggelig er det da jeg kommer over disse Københavnersneglene som ser ut som om de har pyntet seg for å ta en liten bytur. De er nærmest som små juveler på fortauet.

Og du skal ikke se bort ifra at det dukker opp noen kjoler i butikken etterhvert med en søt liten snegle på…

One response

Legg igjen en kommentar

