Full klaff!

kontorkjole med ruter og prikkete ermerDet er koselig å ha butikkvakt.

Å treffe nye og gamle kunder og kunne hjelpe dem å finne en kjole som passer, er utrolig inspirerende! Det hender jeg møter en viss skepsis til enkelte av mine forslag.  Da er det ekstra hyggelig at nettopp denne kvinnen går blid, stolt og rakrygget ut av butikken med en kjole som sitter som støpt!

Vi har mange forskjellige kunder, men ofte kommer det kvinner inn i butikken som leter etter en kjole til en spesiell anledning. De skal kanskje holde foredrag, lede en konferanse, holde kurs eller har en synlig posisjon på jobben. Mange av disse kvinnene jobber også i et mannsdominert miljø hvor kleskoden er dress. De ønsker å være fine og litt formelle , men samtidig ønsker de å vise at de er selvstendige, feminine  kvinner med sin egen stil  som tør å vise seg fram!

Her forleden, på min butikkvakt, kom et kjent ansikt innom. Hun har fire kjoler fra før forteller hun, men nå trenger hun en ny. Hun forteller meg hvor glad hun er i hver eneste en av sine kjoler og om alle komplimentene hun får når hun har dem på . «Det betyr så mye», sier hun, «at jeg føler meg fin og velkledd når jeg står foran store forsamlinger. De kjolene jeg har fra før er akkurat sånn!» Også legger hun til; «det beste av alt er at både mine mannlige og kvinnelige kollegaer gir meg komplimenter  hver gang jeg har dem på». Jeg blir stolt og glad, når hun med stor entusiasme forteller om sine tulip&tatamo kjoler.

Vi har i alle år jobbet målbevisst med å ha et utvalg kjoler nettopp til kvinner som ønsker å bytte ut dressjakken med en kjole som er behagelig, i god kvalitet og som løfter fram det feminine på en fin måte.

«Nå trenger jeg hjelp til å finne en helårsvariant», sier min positive kunde. Jeg vet akkurat hva jeg skal lete etter og det tar ikke lang tid, for der henger den; hennes kjole! Mellom en «Pippi» kjole i rødt med stripete ermer og en kosekjole i myk chenille. En kjole som er akkurat passe formell, men som har sitt helt egne uttrykk og stil akkurat som min kunde!

Det er like gøy hver gang det klaffer!

stor knapp på kjole

Kontorkjole med retroknapp

grå og blå kontor kjole

Kontorkjole

grå striper på kjole

Striper, prikker og ruter i skjønn forening

krave på kjole

Kjole med «skjortestoff» og krave

Legg igjen en kommentar

