Lørdag i butikken

Det er lørdag og jeg skal innom butikken for sjekke ut nyheter til blogg og Facebook, diskutere blogginnlegg med Line og høre om planene fremover! – Og jeg skal absolutt ikke ha ny kjole!

tulip & tatatmo

Butikken i Pilestredet 41 A

Det er alltid hyggelig i butikken, men lørdager er ekstra hyggelig! Masse hyggelige kunder og ferske kjoler.

Designer Line

Designer Line

Reseach blant kjolestativene er viktig for å finne ut hva som er de siste idéene til designerene. Line har allerede avslørt at de aller nyeste er i ull og chenille. Hun forteller også at hun akkurat nå er opptatt av å kombinere ull med andre stoffer for å lage kjoler som ikke er altfor varme.
Men en ting er å se kjolene på hengene, virkelig reseach krever prøving for å teste passformen.

Og det er klart jeg må ta bilde av noen av de lekre kjolene!

Kjoleprøving

Petrolblå/turkis chenillekjole med brune ermer! Kjærlighet ved første blikk, men er den kanskje litt trang?

Før jeg vet ordet av det har Line grepet kamraet og overtalt meg til å leke modell!

Kjole i petrol og sennepsgult

Denne gir meg flachback til Science Fiction og 70-tallet! Kult! Elsker halsen og lommene! Herlig fargekombinasjon

Kjole i petrol fra tulip & tatamo

På besøk hos vår hyggelig nabo på gatekjøkkenet ved siden av!

Bringebærrød kjole

Fantastisk nydelig bringebærrød ullkjole med prikkete ermer i bomull! En favoritt!

sort og grønn kjole fra tulip & tatamo

En klassisk tulipogtatamo-kjole! Herlige farger, behagelig, vakker!

lekre detaljer

Wow, lekre detaljer!

gul og grå kjole fra tulip&tatamo

Grå ull og gul chenille med stripete ermer! Klassisk, men likevel ny og frisk! Den ultimate høstkjolen!

Jeg visste selvsagt at det var som å gå inn i et bakeri fullt av ferske bakevarer når man akkurat har startet en fastekur! Risikosport for viljestyrke og visakort! – Men det var egentlig en helt annen uke jeg skulle begynne å faste, var det ikke? Ull og chenille bøyer seg mykt rundt kroppen og viljestyrken! Når jeg først har bestemt meg for hvilken som er den absolutte favorittkjolen, tenker bare på jeg at det kan komme en kunde inn hvert øyeblikk og kjøpe den eneste ene! Og at den vil forsvinne ut for alltid – rett foran øynene mine!

Fem på tre ligger kjolen i posen og er bare min!

pose fra tulip & tatamo

Gjett hvilken som ble med meg hjem!

Men det er fortsatt mange lekre kjoler igjen til dere andre!

One response

Legg igjen en kommentar

