Kåpetid

Det hender egentlig ganske ofte, men jeg venner meg ikke helt til det! Jeg ser at noen følger meg med øynene og når jeg litt nysgjerrig forsøker å fange blikket, tar det litt tid før øynene møter mine og det kommer et hyggelig smil. – Og det er jo veldig hyggelig med litt oppmerksomhet, men jeg leter litt i hukommelsen. Er det en jeg kjenner? Hvorfor får jeg plutselig denne positive oppmerksomheten? Og så kommer det: «Å, så fin kåpe du har!»

 Jeg kan ikke annet enn å være helt enig! Og smiler litt for meg selv når jeg går videre og svinger litt ekstra på kåpekanten.

Sort kåpe fra tulip&tatamo

Denne fantastiske kåpen ble min til slutt! Her er den på fotoshoot med modell.

Min første kåpe fra tulip&tatamo så jeg i vinduet og det var helt umulig å få den ut av hodet! En sort enkel ullkåpe med deilige lommer og med de tøffeste, rosa Vespaknappene du kan tenke deg! Men tenke bør man ikke gjøre for lenge og når jeg endelig var klar til å handle, var kåpen borte! Solgt – rett og slett! Og det var bare den ene. Ergelig! Men en uke senere var jeg invitert på «Hjemme hos» i butikken. Og undere over alle undere, der hang min kåpe! Først ble jeg veldig forvirret, men på to sekunder hadde jeg vrengt av meg min gamle kåpe og sklidd inn i den sorte! Ingen andre fikk prøve den! Min!! Hva hadde skjedd? Den var jo solgt! – Men så hadde kjøperen kommet tilbake og byttet den i en petrolblå og så var den sorte tilbake i butikken en liten stund! Siden har den vært hos meg!

Etter det har en deilig grå kåpe med store røde knapper fra Vintagestativet blitt min nye favoritt! Litt damping og så var den god som ny, eller faktisk enda bedre! Steller du pent med en ullkåpe varer den i mange år.

Og man kan jo unne seg en ny selv om den gamle ikke er helt uslitt, ikke sant? Jeg falt bare fullstendig for den cyclamenfargede med ullblomster rundt kanten og knall gule knapper! Noen dager trenges det absolutt en liten fargeboost!

kåpe fra tulip&tatamo

Herlig kåpe i en fantastisk farge!

Rød kåpe fra tulip&tatamo

Rød kåpe med ullblomster obervert på vei inn i butikken!

Og skulle jeg hatt flere ullkåper, noe jeg absolutt ikke skal, så hadde valget stått mellom den vakre hvite Sonjakåpen og den tøffe Thale i petrol. Men jeg skal jo ikke ha flere ullkåper… eller😉

Petrolblå kåpe

Thale, en av årets kåpemodeller i petrolblå.

hvit kåpe fra tulip&tatamo

En drøm av en kåpe!

Legg igjen en kommentar

