Rødhette eller ulven?

Som barn var jeg definitivt en liten Rødhette! Og jeg elsket denne røde kåpen. Men de tykke kreppstrømpebuksene som bare skle og bulket seg, savner jeg ikke.

Barn rød kåpe

Liten rødhette med rød favorittkåpe

Kanskje er det fortsatt Rødhette det er lettest å identifisere seg med. Men hvis du må velge mellom å spise eller bli spist, er vel ikke valget så vanskelig? Og siden jeg aldri ble den vegetarianeren jeg hadde tenkt å bli, er jeg vel egentlig et rovdyr jeg også, akkurat som ulven? Hmm, kanskje ulv da?

Men vanligvis er jeg ganske grei og snill, tror jeg. Og det er hyggelig å rusle rundt i skogen og plukke blomster og bær. Altså har jeg en litt rødhettete personlighet, i det minste når sola skinner! Og rødt er jo unektelig en flott farge!  Og det var jo rødhette som var heltinnen til slutt selv om hun måtte bli reddet av en tøff jeger. Ulven gikk det ikke så bra for, stakkars!
Jo, det må bli Rødhette!

Rødhette i kåpe tulip&tatamo

Rødhette i rød kåpe

Men så er jeg  ikke helt sikker på at jeg ikke har en liten ulv på lur likevel, som både kan være litt slu og bite fra seg hvis det trengs. Og uansett hvor hyggelig det er å plukke blomster og bær, så må man ut i verden og glefse litt av og til. Jeg kan jo være en litt smågrei ulv! Hvis du er hyggelig mot meg og rufser meg litt i den grå pelsen, er det faktisk ikke sikkert at jeg biter en gang!

Ulv i grå fuskepels

Ulv i grå fuskepels

Tror konklusjonen er at jeg  trenger å være både litt Rødhette og litt Ulv! Og det betyr selvsagt at jeg både trenger en rød kåpe og en grå fuskepelskåpe! Hver til sitt bruk!
Men jeger er jeg definitivt ikke! – Ihvertfall ikke før noen lager en kul jaktkåpe til meg😉

2 responses

    • Hei! Takk for hyggelig kommentar! Jeg kjenner flere som har gått på fortellerkurs på HiO og som har blitt kjempeflinke fortellere! Lykke til med fortellerturnéen!

Legg igjen en kommentar

